Att tänka på
- Ansökan om förseningsersättning ska göras till det trafikföretag som köpte din biljett av.
- För att vara berättigad ersättning krävs det att din ansökan är inskickat inom två månader efter att resan genomförts.
- Om din ansökan om förseningsersättning avslås har du inte möjlighet att göra en ny ansökan för samma resa.
- Vi ersätter inte följdkostnader som förlorad arbetsinkomst, missade läkarbesök, flygbiljetter och så vidare.
- Vid utlägg (för t.ex. taxi eller hotell) måste originalkvittot skickas till oss per brev. Om hotell eller taxi bokas digitalt så ska lämpligt kvitto bifogas.
Kvitton skickas i original (portofritt) till:
Jönköpings Länstrafik
Att: Förseningsersättning
Box 372
551 15 Jönköping
Så här fungerar ersättningen
Ansök om förseningsersättning
Frågor & svar angående förseningsersättning
-
Du kan välja på att få din eventuella förseningsersättning insatt som resesaldo på din kundkassa. Du kan också få ersättningen utbetald till bankkonto.
-
Det finns några undantag för ersättning. Läs mer om undantagen.
Senast uppdaterad: 2022-06-14