Tillgänglighetsredogörelse

Jönköpings Länstrafik arbetar för att öka tillgängligheten på webbplatsen, Mitt konto och i appen. Målet är att all information och alla tjänster ska kunna användas av alla. På denna sida kan du också läsa vad vi gör för att öka tillgängligheten samt anmäla upplevda brister.

Tillgänglighetsredogörelser

Detta gör vi för att öka tillgängligheten på jlt.se, Mitt konto och i appen

Vi har precis lanserat en ny, mer tillgänglig webbsida. Vi fortsätter dock kontinuerligt arbeta med att öka tillgängligheten på webbsidan, i appen och på Mitt konto. Detta gör vi bland annat genom att:

  • Genomför tillgänglighetsanalyser.
  • Utbildar redaktörer och andra nyckelpersoner, så att alla som producerar innehåll gör det ur ett tillgänglighetsperspektiv.
  • Implementerar rutiner för att upprätthålla tillgänglighetsarbetet i förvaltning.
  • Kvalitetssäkra via internt testande.
  • Använder flera verktyg för regelbunden utvärdering av webbplatsen.

Rapportera brist i tillgängligheten

Vi strävar hela tiden efter att förbättra vår tillgänglighet. Om du upptäcker brister i tillgänglighet, eller inte kan få ut information från hemsidan, appen eller Mitt Konto, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Vill du hellre ringa till oss: 0771-444 333

Öppettider: Måndag - fredag kl. 07.00 - 20.00, Lördag - söndag kl. 09.00-18.00

Kontakta tillsynsmyndighet

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Senast uppdaterad: 2023-04-21