Tillgänglighetsredogörelse

Jönköpings Länstrafik arbetar för att öka tillgängligheten på webbplatsen, Mitt konto och i appen. Målet är att all information och alla tjänster ska kunna användas av alla. På denna sida kan du också läsa vad vi gör för att öka tillgängligheten samt anmäla upplevda brister.

Tillgänglighetsredogörelser

Detta gör vi för att öka tillgängligheten på jlt.se, Mitt konto och i appen

Vi har lanserat en ny, mer tillgänglig webbsida. Vi fortsätter kontinuerligt arbeta med att öka tillgängligheten på webbsidan, i appen och på Mitt konto. Detta gör vi bland annat genom att:

  • Genomföra tillgänglighetsanalyser.
  • Utbilda redaktörer och andra nyckelpersoner, så att alla som producerar innehåll gör det ur ett tillgänglighetsperspektiv.
  • Implementera rutiner för att upprätthålla tillgänglighetsarbetet i förvaltning.
  • Kvalitetssäkra via internt testande.
  • Använda flera verktyg för regelbunden utvärdering av webbplatsen.

Rapportera brist i tillgängligheten

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du upplever brister med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet kan du rapportera dessa till Myndigheten för digital förvaltning. 

Kontakta Myndigheten för digital förvaltning

Rapportera brister till Länstrafiken

Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker brister i tillgänglighet, eller inte kan få ut information från appen, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Rapportera brister eller begär innehåll som inte är tillgängligt

Vill du hellre ringa till oss: 0771-444 333
Öppettider: måndag – fredag klockan 07.00-18.00, lördag – söndag klockan 09.00-16.00

 

Redogörelsen uppdaterades senast 2024-08-28

Senast uppdaterad: 2023-04-21