Kundkassa

Jönköpings Länstrafiks kundkassa fungerar som en digital plånbok som kunden själv kan fylla på med pengar.

Kundkassan används som del- eller helbetalning vid köp av biljetter. Kundkassan kan även användas för att få in förseningsersättning eller sätta in värdekod att resa för.

Betala med kundkassa

Du kan fylla på och betala med din Kundkassa i följande försäljningskanaler:

  • I appen (du behöver vara registrerad)
  • På Mitt konto (du behöver vara registrerad)
  • I en biljettautomat
  • På Kundcenter
  • Hos våra återförsäljare
  • Ombord på tåg

Så här ser du ditt saldo på Kundkassan

Som registrerad kund i appen och på Mitt konto ser du tydligt under betalmedel hur mycket du har på kundkassan.

Som oregistrerad kund kan man inte på samma tydliga sätt se sitt saldo/värde. Oregistrerade kunder kan få information om sitt saldo/värde på följande sätt:

  • I en biljettautomat.
  • Gå in till Kundcenter eller en återförsäljare.
  • Fråga en förare ombord på buss.
  • Fråga en tågvärd ombord på tåg. 

Vanliga frågor och svar

  • Det går alldeles utmärkt att dela Kundkassa med andra. Registrera flera resekort på Mitt Konto så delar ni allihopa på samma kundkassa. 

    Tyvärr det inte möjligt i dagsläget att koppla flera appar till en Kundkassa.

  • Ja, du kan fylla på kundkassan i appen åt någon annan. Använd helt enkelt ditt betalkort i exempelvis barnets app för att fylla på kundkassan. 

Senast uppdaterad: 2022-08-30