Förlustgaranti

Med ett registrerat resekort, en registrerad biljett eller en registrerad JLT-app har du förlustgaranti.

Förlustgaranti innebär att du kan få tillbaka biljetter och kundkassa om du skulle förlora ditt kort eller om du skulle förlora den mobiltelefon som innehåller dina biljetter. Kortet eller appen registrerar du på Mitt Konto.

Så här fungerar förlustgarantin

Appen

Är du registrerad i appen eller på Mitt konto och köper biljetter omfattas de automatiskt av förlustgaranti. Det innebär att om du byter telefon, raderar appen eller om något annat inträffar så återskapas dina biljetter när du loggar in igen.

Reskortet

Är du registrerad i appen eller på Mitt konto kan du själv flytta din biljett till ett nytt resekort eller till appen. Ett nytt resekort kan du få på följande sätt:

  • på vårt Kundcenter
  • hos återförsäljare
  • på bussen och tåget

Det går också att beställa på Mitt konto vid ett biljettköp.

Skadat resekort

Har du ett skadat reskort kan du själv på Mitt konto flytta biljetten till ett annat resekort eller till en app. Du kan också kontakta vår kundservice som då hjälper dig med detta.

Kundservice

Telefonnummer: 0771-444 333

E-post: kundservice@jlt.se

Öppettider: Mån - Sön kl. 07.00 - 20.00, Lör - Sön kl. 09.00-18.00

Senast uppdaterad: 2022-06-10