Tillgänglighetsredogörelse JLT Färdtjänst-appen

Jönköpings Länstrafik står bakom den här appen och vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Här beskriver vi hur appen JLT Färdtjänst uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, om det finns några kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan rätta till dem. Denna redogörelse gäller appen JLT Färdtjänst version 6.136.56, offentliggjord den 2025-10-03.

Hur tillgänglig är appen?

Appen JLT Färdtjänst uppfyller alla krav i lagen om digital tillgänglighet i offentlig service. Vi har inga kända brister i tillgängligheten för den här appen.

Så här är tillgängligheten testad

Vi har både gjort interna tester (självskattning) och tagit hjälp externt för att göra en objektiv granskning av appen JLT Färdtjänst.

Senaste bedömningen är gjord den 2025-10-06.

Vi uppdaterade denna redogörelse senast den 2025-10-06.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av appen?

Om du upptäcker brister i tillgänglighet, eller inte kan få ut information från appen, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Rapportera brister i tillgängligheten eller önskemål till oss

Vi strävar hela tiden efter att förbättra tillgängligheten för appen. Om du upptäcker problem som vi inte har beskrivit här, eller om du tycker att vi inte uppfyller lagens krav vill vi gärna att du kontaktar oss.

Rapportera in brister eller begär innehåll som inte är tillgängligt.

Du kan också kontakta oss.

Anmäl brister i tillgängligheten till tillsynsmyndigheten (DIGG)

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) ansvarar för att kontrollera att vi följer lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Du kan göra en anmälan till DIGG om du tycker att vi inte uppfyller kraven på tillgänglighet.

Kontakta Myndigheten för digital förvaltning.

 

 

 

 

Senast uppdaterad: 2025-10-16