Tillgänglighetsredogörelse Länstrafikens app

Jönköpings Länstrafik arbetar för att öka tillgängligheten i appen Jönköpings Länstrafik. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den och strävar därför efter att uppnå en så hög tillgänglighet som möjligt.

Redogörelsen avser senaste versionen av appen Jönköpings Länstrafik. Jönköpings Länstrafik står bakom den här mobila applikationen. På den här sidan beskriver vi kända brister kring tillgänglighet gentemot lagen om tillgänglighet till digital offentlig service i appen Jönköpings Länstrafik samt hur du kan rapportera brister.

Hur tillgänglig är appen?

Denna applikation uppfyller delvis lagen om tillgänglighet till digital offentlig service på grund av bristande punkter nedan.  

Brister i tillgängligheten

Så här är tillgängligheten testad

Vi har gjort en självskattning av appen med hjälp utav externa tillgänglighetsexperter.

Appen publicerades den 26 april 2021.

Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades senast den 5 december 2024.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Rapportera brister eller önskemål till Länstrafiken

Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker brister i tillgänglighet, eller inte kan få ut information från appen, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Rapportera brister eller begär innehåll som inte är tillgängligt

Vill du hellre ringa till oss: 0771-444 333
Öppettider: måndag – fredag klockan 07.00-18.00, lördag – söndag klockan 09.00-16.00

Anmäl brister i tillgängligheten till tillsynsmyndigheten (DIGG)

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du upplever brister med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet kan du rapportera dessa till Myndigheten för digital förvaltning. 

Kontakta Myndigheten för digital förvaltning

Senast uppdaterad: 2024-12-09