Tillgänglighetsredogörelse

Jönköpings Länstrafik arbetar för att öka tillgängligheten på webbplatsen, Mitt konto och i appen. Målet är att all information och alla tjänster ska kunna användas av alla. På denna sida kan du också läsa vad vi gör för att öka tillgängligheten samt anmäla upplevda brister.

Tillgänglighetsredogörelser

Detta gör vi för att öka tillgängligheten på jlt.se, Mitt konto och i apparna

Vi har lanserat en ny, mer tillgänglig webbsida. Vi fortsätter kontinuerligt arbeta med att öka tillgängligheten på webbsidan, i apparna och på Mitt konto. Detta gör vi bland annat genom att:

  • Genomföra tillgänglighetsanalyser.
  • Utbilda redaktörer och andra nyckelpersoner, så att alla som gör innehåll gör det ur ett tillgänglighetsperspektiv.
  • Sätter in och arbetar med rutiner för att sköta tillgänglighetsarbetet.
  • Kvalitetssäkra genom att testa internt.
  • Använda flera verktyg för att regelbundet utvärdera tillgängligheten. 

Rapportera brist i tillgängligheten

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du upplever brister med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet kan du rapportera dessa till Myndigheten för digital förvaltning. 

Kontakta Myndigheten för digital förvaltning

Rapportera brister till oss

Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker brister i tillgänglighet, eller inte kan få ut information från appen, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Rapportera brister eller begär innehåll som inte är tillgängligt

Du kan också kontakta oss. 

 

Redogörelsen uppdaterades senast 2024-08-28

Senast uppdaterad: 2023-04-21