
Reser du med rullstol eller behöver extra stöd ska du kunna känna dig trygg med att föraren eller tågvärden hjälper dig. Hos oss ska alla känna sig välkomna.
– Vårt mål är att alla ska kunna resa med oss och känna sig trygga hela vägen. För oss handlar tillgänglighet om att se varje resenär och ge den hjälp som kunden behöver för att kunna följa med på resan. Våra förare och tågvärdar möter människor i många olika situationer och med rätt förutsättningar, kunskap och engagemang kan de göra verklig skillnad, säger David Lundberg, busschef på JLT.
När du reser med buss eller tåg ska du kunna räkna med att:
Om inte resan blir som den borde är det viktigt att du berättar för oss när det händer, till exempel om föraren inte fäller ut rampen eller om du inte får den hjälp du behöver. Det är självklart inte okej. När du hör av dig till oss kan vi förstå vad som gått fel och ta hand om det som inte fungerat. På så sätt kan vi snabbare förbättra och göra resan tryggare för alla.
– Varje gång någon hör av sig till oss får vi en chans att rätta till, lära oss och bli bättre. Det är resenärernas upplevelser som gör att vi kan utvecklas och skapa en tryggare resa för alla, säger David Lundberg, busschef på JLT.
Du kan enkelt lämna synpunkter på jlt.se/kundservice
Senast uppdaterad: 2025-10-27 09.25

2025-12-15
Varje år ser vi över biljettutbud och priser för våra biljetter. Inför 2026 blir...

2025-12-03
Arbetet vid Juneporten och Västra Storgatan i centrala Jönköping har under en lå...

2025-11-14
Tillsammans med flera andra regioner utmanar vi i år handelns (HUI:s) val av “År...