Håll koll på dina resor med färdtjänstappen

Med appen slipper du telefonköer och kan enkelt hantera dina resor när det passar dig. Du kan boka, avboka och få information om din färdtjänst direkt i mobilen. För att kunna använda appen behöver du ha tillstånd för att åka färdtjänst och mobilt BankID.

Så här använder du appen

Hur börjar jag?

1. Sök på JLT Färdtjänst i Appstore eller Google Play

2. Ladda ner appen till din mobil och logga in med BankID

3. Gör din första bokning i appen. Trevlig resa!

Du kan också använda appen som en webbsida:
JLT Färdtjänst som webbsida.

Behöver du hjälp?

Kontakta vår kundservice.
Kontakta oss

Vanliga frågor om Färdtjänstappen

  • För att kunna logga in i appen så behöver du ha tillstånd för att åka färdtjänst och ett mobilt BankID. Om du inte har något BankID behöver du kontakta din bank för att skaffa ett. 

  • Just nu kan du inte boka med appen för någon annan än dig själv. Det går inte att vara ombud för någon annan i appen. 

  • Du kan se information för alla dina resor 14 dagar framåt och bakåt i tiden, det gäller alla färdtjänstresor, arbetsresor, sjukresor och resor med närtrafik. 

  • Du kan bara boka färdtjänstresor. Alla andra typer av resor (arbetsresor, närtrafik, sjukresor) bokar du via telefon precis som förut. 

  • Ja det kan du fortfarande göra, men vi hoppas fler använder appen för att minska telefonköerna för de som behöver fortsätta att ringa för att boka sin resa. 

  • Du kan avboka alla typer av resor. Det gäller färdtjänst, sjukresor, arbetsresor och närtrafik. 

  • Du måste boka minst två timmar innan du vill åka och om du måste avboka resan behöver du göra det minst 30 minuter innan avresa. 

  • Nej. Däremot kan du avboka och se tider för dina bokade resor. Kontakta oss via telefon för att boka arbetsresor. 

  • Ja det kan du. Du hittar det i appens meny under "Profil" och "Villkor", du ser det efter att du har loggat in med mobilt BankID.

   

Senast uppdaterad: 2025-06-05