Så här använder du appen
Hur börjar jag?
1. Sök på JLT Färdtjänst i Appstore eller Google Play
2. Ladda ner appen till din mobil och logga in med BankID
3. Gör din första bokning i appen. Trevlig resa!
Du kan också använda appen som en webbsida:
JLT Färdtjänst som webbsida.
Behöver du hjälp?
Vanliga frågor om Färdtjänstappen
-
För att kunna logga in i appen så behöver du ha tillstånd för att åka färdtjänst och ett mobilt BankID. Om du inte har något BankID behöver du kontakta din bank för att skaffa ett.
-
Just nu kan du inte boka med appen för någon annan än dig själv. Det går inte att vara ombud för någon annan i appen.
-
Du kan se information för alla dina resor 14 dagar framåt och bakåt i tiden, det gäller alla färdtjänstresor, arbetsresor, sjukresor och resor med närtrafik.
-
Du kan bara boka färdtjänstresor. Alla andra typer av resor (arbetsresor, närtrafik, sjukresor) bokar du via telefon precis som förut.
-
Ja det kan du fortfarande göra, men vi hoppas fler använder appen för att minska telefonköerna för de som behöver fortsätta att ringa för att boka sin resa.
-
Du kan avboka alla typer av resor. Det gäller färdtjänst, sjukresor, arbetsresor och närtrafik.
-
Du måste boka minst två timmar innan du vill åka och om du måste avboka resan behöver du göra det minst 30 minuter innan avresa.
-
Nej. Däremot kan du avboka och se tider för dina bokade resor. Kontakta oss via telefon för att boka arbetsresor.
-
Ja det kan du. Du hittar det i appens meny under "Profil" och "Villkor", du ser det efter att du har loggat in med mobilt BankID.
Senast uppdaterad: 2025-06-05