Om du är registrerad kund och har registrerat din biljett får du automatiskt en förlustgaranti. Om du inte är registrerad kund kommer din biljett/biljetter vara förlorad om du t ex råkar radera din app, tappar din telefon eller ditt resekort.
Så fungerar förlustgarantin
I appen
Är du registrerad i appen eller på Mitt konto och köper biljetter omfattas dem automatiskt av förlustgaranti. Det innebär att om du byter telefon, raderar appen eller om något annat inträffar så återskapas dina biljetter när du loggar in igen.
På Reskortet
Är du registrerar i appen eller på Mitt konto kan du själv flytta din biljett till ett nytt resekort eller till appen.
Ett nytt resekort kan du få på följande sätt:
- på vårt Kundcenter
- hos återförsäljare
- på bussen och tåget
Det går också att beställa på Mitt konto vid ett biljettköp.
Skadat resekort
Har du ett skadat reskort med någon av våra biljetter kan du själv på Mitt konto flytta biljetten till ett annat resekort eller till en app. Du kan också kontakta vårt Kundcenter som då hjälper dig med detta.